Vissza a főoldalra * Vissza az előkészületek 2003 márciusban oldalhoz * Vissza ügyészségi levélhez
Minimálbér alakulása. | ||||||||
Érték: Ft/hó. | ||||||||
Érvényes | Éves | Éves | Reál | Változás | Kormányzati | |||
Év | időtől | átlagos | fogy.ár | min.bér | előző évhez | ciklusonkénti | ||
1988.I.1. | 3000 | 3000 | 100,0 | 3000 | halmozott | |||
1989.III.1. | 3700 | 117,2 | változás | |||||
1989.X.1. | 4000 | 3658 | 117,2 | 3121 | ||||
1990.II.1. | 4800 | 151,0 | 0 | |||||
1990.IX.1. | 5600 | 151,0 | 0 | |||||
1990.XII.1. | 5800 | 5017 | 151,0 | 3323 | ||||
1991.IV.1. | 7000 | 6700 | 203,9 | 3286 | 5,3% | Antal- | ||
1992.I.1. | 8000 | 8000 | 250,6 | 3192 | -2,9% | Boros | ||
1993.II.1. | 9000 | 8917 | 307,1 | 2903 | -9,1% | |||
1994.II.1. | 10500 | 10375 | 364,9 | 2843 | -2,1% | -8,9% | Széchényi | |
1995.II.1. | 12500 | 12333 | 467,5 | 2638 | -7,2% | Bokros- | ösztöndíj* | |
1996.II.1. | 14500 | 14333 | 577,9 | 2480 | -6,0% | Medggyesy | -14,6% | |
1997.I.1. | 17000 | 17000 | 683,8 | 2486 | 0,2% | összesen | ||
1998.I.1. | 19500 | 19500 | 781,5 | 2495 | 0,4% | -12,2% | 156000 | |
1999.I.1. | 22500 | 22500 | 859,7 | 2617 | 4,9% | Orbán | 180000 | |
2000.I.1. | 25500 | 25500 | 944,2 | 2701 | 3,2% | összesen | 204000 | |
2001.I.1. | 40000 | 40000 | 1031,0 | 3880 | 43,9% | 320000 | ||
2002.I.1. | 50000 | 50000 | 1092,9 | 4575 | 17,9% | 83,7% | 400000 | |
Forrás:KSH évkönyv, költségvetési törvények. | * Előző évi minimál bér 8-szorosa, | |||||||
2001-től, 2000: CXXXIII. tv. 89 §" (5) Az ösztöndíjak odaítélésének részletes rendjét, | ||||||||
az ösztöndíjra jogosultak körét, és a pályázat feltételeit miniszteri rendeletekben kell meghatározni." |
A GDP és az import energiaár változásának összefüggése | ||||||||
Megnevezés | 1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | 2001.elő |
PJ import | 578,1 | 609,4 | 651,6 | 630,9 | 659,5 | 649,6 | 662,8 | 676,5 |
ezer USD | 1717186 | 1801150 | 2194708 | 2050954 | 1691233 | 1705669 | 2685183 | 2762738 |
M Ft | 181083 | 225959 | 334503 | 378741 | 361348 | 406866 | 759996 | 792262 |
Árfoly. Ft/USD | 105,45 | 125,45 | 152,41 | 184,67 | 213,66 | 238,54 | 283,03 | 286,77 |
M USD/PJ | 2,970 | 2,956 | 3,368 | 3,251 | 2,564 | 2,626 | 4,051 | 4,084 |
M Ft/PJ | 313,2 | 370,8 | 513,4 | 600,3 | 547,9 | 626,3 | 1146,6 | 1171,1 |
Az import energia árváltozásásának éves hatása: előző évhez viszonyítva "csökkentő -", "növekvő +" | ||||||||
M USD | -9,0 | 268,8 | -74,0 | -452,7 | 39,8 | 944,9 | 47,0 | |
M Ft | -1130,4 | 40973,5 | -13671,2 | -96722,7 | 9499,5 | 267425,3 | 13491,2 | |
GDP, md Ft-ban | 5614 | 6893,9 | 8540,7 | 10087,4 | 11393,5 | 13075,2 | 14770,0 | |
Árfoly. Ft/USD | 105,45 | 125,45 | 152,41 | 184,67 | 213,66 | 238,54 | 283,03 | 286,77 |
GDP volumene, előző évhez | 1,5 | 1,3 | 4,6 | 4,9 | 4,2 | 5,2 | 3,8 | |
Imp. enár vált GDP %-ban | -0,02 | 0,59 | -0,16 | -0,96 | 0,08 | 2,05 | 0,09 | |
GDP en.ár hatás nélkül | 1,48 | 1,89 | 4,44 | 3,94 | 4,28 | 7,25 | 3,89 | |
EU GDP volumen növ | 2,4 | 1,8 | 2,6 | 2,7 | 2,3 | 3,3 | 1,6 | |
Éves növekedési deficit, %* | 3,32 | 1,71 | 0,76 | 1,46 | 0,32 | -0,65 | -0,69 | |
Halmozott deficit együttható | 1,033 | 1,051 | 1,059 | 1,074 | 1,003 | 0,997 | 0,990 | |
Halmozott lemaradás md Ft | 186 | 351 | 503 | 750 | ||||
Halm. lemard.1999-2000 között (- növekedési többletet jelent) | 36 | -43 | -151 | |||||
GDP növ f.áron | 127,4 | 122,8 | 123,9 | 118,1 | 112,9 | 114,8 | 113,0 | |
GDP deflátor | 125,5 | 121,2 | 118,4 | 112,6 | 108,4 | 109,1 | 109 | |
Halmozott lemaradás évenkénti összege | ||||||||
2000. évi áron | 356 | 553 | 669 | 887 | 40 | -43 | -138 | |
1995-1998 között felhalmozott növekedési deficit összesen | 2465 | milliárd Ft | -142 | |||||
* Növekedési deficit az elmaradt gazdasági növekedés hatása, ami a rosszul felmért alkalmazkodás miatt következett be: | ||||||||
EU konjunktura idején restrikciót vezettek be.Optimális mérték EU növekedés kétszerese +=elmaradt növekedés, -= többlet. | ||||||||
Forrás: KSH évkönyv, OECD Economic Outlook,66. dec. 1999,68. 2000, 2001. KSH előzetes. | ||||||||
Fogyasztói ár % | 128,2% | 123,6% | 118,3% | 114,3% | 110,0% | 109,8% | 109,2% |
Az országba belépett külföldi tehergépkocsik száma, a járművet nyilvántartó ország szerint. | |||||||||||
Mértékegység: ezer darab tehergépkocsi | |||||||||||
Ország | 1991. | 1992. | 1993. | 1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | |
Ausztria | 65 | 76 | 64 | 67 | 72 | 72 | 67 | 78 | |||
Belgium | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 6 | |||
Luxemburg | |||||||||||
Dánia | 6 | 7 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
Egyesült Királyság | 12 | 12 | 9 | 8 | 4 | 6 | 11 | 11 | |||
Franciaország | 7 | 10 | 9 | 9 | 10 | 8 | 8 | 12 | |||
Görögország | 52 | 59 | 25 | 13 | 15 | 15 | 17 | 17 | |||
Németország | 79 | 87 | 85 | 84 | 84 | 84 | 83 | 102 | |||
Olaszország | 31 | 41 | 44 | 49 | 53 | 56 | 54 | 54 | |||
Hollandia | 22 | 26 | 24 | 27 | 31 | 32 | 37 | 41 | |||
Spanyolország | |||||||||||
Portugália | |||||||||||
Finnország | |||||||||||
Svédország | 5 | 6 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||
Írország | |||||||||||
Eu.Össz. | 284 | 329 | 274 | 269 | 280 | 285 | 289 | 328 | 294 | 314 | |
EU/Össz % | 48,3 | 42,6 | 41,3 | 34,5 | 32,1 | 30,1 | 26,3 | 27,8 | 27,8 | 27,8 | |
Csehország | 49 | 99 | 105 | 132 | 141 | 132 | 158 | 60 | 60 | 65 | |
Szlovákia | 23 | 109 | 100 | 105 | |||||||
Románia | 20 | 28 | 40 | 72 | 88 | 102 | 131 | 196 | |||
Törökország | 75 | 87 | 63 | 58 | 51 | 65 | 67 | 67 | |||
Szovjet utód | 21 | 28 | |||||||||
Ukrajna | 13 | 18 | 27 | 27 | 33 | 46 | |||||
Egyéb | |||||||||||
Összesen | 588 | 773,2 | 663,5 | 778,7 | 872,5 | 947,8 | 1098,4 | 1180,6 | 1056,2 | 1128,2 | |
Le: Cseh és szlovák | 49 | 99 | 105 | 132 | 141 | 132 | 181 | 169 | 160 | 170 | |
Részössz: | 539 | 674,2 | 558,5 | 646,7 | 731,5 | 815,8 | 917,4 | 1011,6 | 896,2 | 958,2 | Kár össz |
Külföldi tgk által okozott közvetlen környezeti kár (városban 50 km, országúton 350 km) | |||||||||||
M EUR | 24,7 | 30,9 | 25,6 | 29,6 | 33,5 | 34,1 | 35,9 | 39,6 | 35,0 | 37,5 | 326,3 |
Magyar tgk. által okozott közvetlen környezeti kár (városban 50 km, országúton 150 km) | |||||||||||
Magyar tgk.edb. | 175 | 203,3 | 199,1 | 227,7 | 245,8 | 311,6 | 363,2 | 486,5 | 517,7 | 547,8 | |
Körny kár M EUR | 9,7 | 11,2 | 11,0 | 12,6 | 13,6 | 17,2 | 20,5 | 34,8 | 46,7 | 45,8 | 223,2 |
Forrás: KSH, KHVM statisztika | |||||||||||
Magyar tgk.átl.km | 800 | 800 | 800 | 800 | 800 | 800 | 814 | 1000 | 1231,4 | 1149,3 | |
Ebből: külföldön | 600 | 600 | 600 | 600 | 600 | 600 | 614 | 800 | 1031,4 | 949,3 | |
A Magyarországon áthaladó kamionok által okozott összes környezeti kár: | 95-98 között | ||||||||||
M EUR | 26,9 | 35,4 | 30,4 | 35,7 | 40,0 | 43,4 | 50,3 | 54,1 | 48,4 | 51,7 | 187,75 |
Md Ft | 2,50 | 3,62 | 3,27 | 4,45 | 6,50 | 8,30 | 10,61 | 13,03 | 12,23 | 13,44 | 38,44 |
Árfolyam Ft/EUR | 92,70 | 102,10 | 107,50 | 124,78 | 162,65 | 191,15 | 210,93 | 240,98 | 252,80 | 260,04 | |
A Magyarországon 1995 és 1998 között áthaladó kamionok által okozott összes környezeti kár: | |||||||||||
2000 évi áron: | 48,82 | milliárd Ft összegű kárt okoztak. |
Havi nyugdíj átlag alakulása 1994 és 2002 között | *4,5 % is | |||||||||||
1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | 2001. | 2002. | 2002.* | |||
Nominális | 13977 | 16030 | 18113 | 21473 | 26105 | 29639 | 32986 | 38231 | 43826 | 44346 | ||
Nom nőv % | 114,7 | 113,0 | 118,6 | 121,6 | 113,5 | 111,3 | 115,9 | 114,6 | 116,0 | |||
Fogy.ár index | 128,2 | 123,6 | 118,3 | 114,3 | 110 | 109,8 | 109,2 | 106,0 | 106,0 | |||
Reál % | 89,5 | 91,4 | 100,2 | 106,4 | 103,2 | 101,4 | 106,1 | 108,1 | 109,4 | |||
Nyugdíj 1994. évi áron | 12504 | 11431 | 11455 | 12184 | 12576 | 12747 | 13529 | 14631 | 14804 | |||
2002. évi áron | 41867 | 37455 | 34241 | 34313 | 36496 | 37670 | 38182 | 40525 | 43826 | 44346 | ||
Forrás: KSH Évkönyv | * SzJA kedvezmény 15 md Ft, ez 1,3 %-os átlagos emelésnek felel meg. | |||||||||||
Nominál | Fogyasztói | Reál ár | Lemaradás | Lemaradás tőkével és kamattal* együtt levezetve: | ||||||||
Év | vált % | ár % | % | 1994.évi | 1994-es | Összesen | ||||||
1994. | 13977 | szint | szinttől | 5890 | 27681 | 32202 | 18071 | 83844 | ||||
1995. | 16030 | 114,7 | 118,2 | 97,0 | 16521 | 5890 | 6479 | |||||
1996. | 18113 | 113,0 | 123,6 | 91,4 | 20420 | 27681 | 8138 | 31916 | ||||
1997. | 21473 | 118,6 | 118,3 | 100,2 | 24157 | 32202 | 9790 | 38395 | 35487 | |||
1998. | 26105 | 121,6 | 114,3 | 106,4 | 27611 | 18071 | 11385 | 44654 | 41271 | 19553 | ||
95.-98. | 186,8 | 197,5 | 94,5 | 83844 | ||||||||
1999. | 12751 | 50012 | 46223 | 21899 | ||||||||
2000. | 14256 | 55913 | 51678 | 24483 | ||||||||
2001. | 15853 | 62176 | 57466 | 27225 | ||||||||
2002. | 17121 | 67150 | 62063 | 29403 | 175737 | |||||||
Lemaradás tőkével és kamattal együtt: 175737 Ft/fő | ||||||||||||
Átlagos nyugdíjak változása 1999 és 2002 között 1998-hoz viszonyítva. | * kamat= fogyasztói ár + 2% | |||||||||||
Nominál | Fogyasztói | Reál növ | Növekedés | Növekedés tőkével és kamattal* együtt levezetve: | ||||||||
vált % | ár % | % | 1998.évi | 1998-as | ||||||||
1998. | 26105 | szint | szinttől | 11082 | 17477 | 45605 | 65316 | |||||
1999. | 29639 | 113,5 | 110,0 | 103,2 | 28716 | 11082 | 11747 | |||||
2000. | 32986 | 111,3 | 109,8 | 101,4 | 31530 | 17477 | 13133 | 18508 | ||||
2001. | 38231 | 115,9 | 109,2 | 106,1 | 34430 | 45605 | 14604 | 20581 | 48159 | |||
2002. | 41939 | 109,7 | 106,0 | 103,5 | 36496 | 65316 | 15772 | 15802 | 52012 | 67929 | 151514 | |
99.-02. | 160,7 | 139,8 | 114,9 | 139480 | ||||||||
Képviselői alapdíj reál értékének változása | ||||||||||||
1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | 2001. | 2002. | ||||
Nominális | 56000 | 67300 | 87800 | 114000 | 114000 | 130000 | 140800 | 153000 | 165000 | |||
Nom nőv % | 120,2 | 130,5 | 129,8 | 100,0 | 114,0 | 108,3 | 108,7 | 107,8 | ||||
Fogy.ár index | 128,2 | 123,6 | 118,3 | 114,3 | 110 | 109,8 | 109,2 | 106 | ||||
Reál % | 93,7 | 105,6 | 109,8 | 87,5 | 103,7 | 98,6 | 99,5 | 101,7 | ||||
Alapdíj 1994. évi áron | 52496 | 55410 | 60815 | 53207 | 55159 | 54409 | 54142 | 55084 | ||||
Nyugdíjpénztárak vagyona 2001. végén: 573,4 md Ft | ||||||||||||
2001. évi hozam 7 % alatt volt. | ||||||||||||
Ezek szerint az igért és elvárt legalább 5 %-os nettó hozam a 9,2 %-os infláció miatt 7,2 %-os elvonást jelent. | ||||||||||||
1,092*1,05/1,07= | 1,0716 | ezt 573,4 md Ft-ra vetítve | 41,055 | , tehát 41 md Ft-ot vettek el a külföldi magánnyugdíjalapok. |
Költségvetés oktatási kiadásai | ||||||
Millió Ft-ban folyó áron | ||||||
Megnevezés | 1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 95-98 között |
Összesen | 278322 | 306525 | 340562 | 425587 | 493240 | összesen |
Előző évhez | ||||||
% | 1 | 1,101332 | 1,111042 | 1,249661 | 1,158964 | |
Fogy ár | 1 | 1,282 | 1,236 | 1,183 | 1,143 | |
Reál index | 1 | 0,859074 | 0,898901 | 1,056349 | 1,013967 | |
1994. évi áron | 278322 | 239099,06 | 214926,36 | 227037,25 | 230208,22 | |
Etvont összegek 1994-hez viszonyítva | ||||||
1994. évi áron | 0 | -39223 | -63396 | -51285 | -48114 | -202017 |
2002. évi áron | 0 | -107592 | -173899 | -140678 | -131980 | -554149 |
Forrás: KSH évkönyvek 1996 és 1999 év |
A tehéntej felvásárlásának erőfölény alkalmazásával elért extra profitja | ||||||||||
1990. | 1993. | 1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | 1994-2000 | |
Felvásárlási | összesen | |||||||||
átlagár Ft/l | 14,2 | 19,2 | 24,4 | 29,6 | 34,5 | 44 | 55,5 | 59,4 | 63 | millió Ft |
Piaci ár Ft/l | 16,5 | 35,5 | 40,9 | 49 | 60,5 | 72,2 | 80 | 87,9 | 104,4 | |
Kereskedelem haszna | ||||||||||
Ft/l | 2,3 | 16,5 | 19,4 | 26 | 28,2 | 24,5 | 28,5 | 41,4 | ||
% | 16,2 | 67,6 | 65,5 | 75,4 | 64,1 | 44,1 | 48,0 | 65,7 | ||
Felvásárolt termék mennyisége | ||||||||||
millió liter | 1511 | 1556 | 1478 | 1504 | 1638 | 1629 | 1686 | |||
A feldolgozó és a nagykereskedelem haszna, millió Ft | ||||||||||
1990. | 1993. | 1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | 1994-2000 | |
Bruttó (23,5 és 2,8 % zsírtart. hatás is) | 31164,4 | 37733 | 48035 | 53016 | 50164 | 58033,1 | 87250,5 | 365395,8 | ||
Nettó* | 5972,7 | 7461,3 | 8260,5 | 10720,5 | 14727,3 | 15675,5 | 17207,3 | |||
A termelőkre kényszerített 2 havi hitel és 3,5 ill. 2,8 % közötti zsírtartalom 25 %-os hozadéka** | ||||||||||
1990. | 1993. | 1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | 1994-2000 | |
2 havi hitel Millió Ft | 1769,7 | 2932,3 | 2855,5 | 3121,3 | 3681,8 | 3225,4 | 3505,2 | 21091,2 | ||
Zsírtartalom 25 %-os eltérése | 6232,9 | 7546,6 | 9607,0 | 10603,2 | 10032,8 | 11606,6 | 17450,1 | |||
A hozadékok levonása utáni haszon | 4203,0 | 4529,0 | 5405,0 | 7599,2 | 11045,4 | 12450,1 | 13702,1 | 58933,9 | ||
Erőfölénnyel elért extra profit | 26961,4 | 33204,0 | 42630,0 | 45416,8 | 39118,3 | 45583,0 | 73548,4 | 306461,8 | ||
Forrás: KSH évkönyvvek | ||||||||||
* Az 1990. évi árréssel, 16,2 %-kal számolva | ||||||||||
** Mindenkori fogyasztói ár + 10 %, a felvásárolt mennyiség 2 havi értékére vetítve, a felvásárolt tej zsírtartalma 3,5 %-os, | ||||||||||
a fogyasztónak értékesített tejjé pedig 2,8 %-os, ami 25 %-os eltérést jelent az azonos árbázis alkalmazhatósága miatt. | ||||||||||
1990. | 1993. | 1994. | 1995. | 1996. | 1997. | 1998. | 1999. | 2000. | 1994-2000 | |
Fogyasztói árindex | ||||||||||
28,9 | 22,5 | 18,8 | 28,2 | 23,6 | 18,3 | 14,3 | 10,0 | 9,8 | ||
További nemzetgazdasági negatív hatás, az infláció árrés növelése általi gerjesztése, kereslet mérséklés népegészségügyi kára stb. | ||||||||||
Tej fogy ár, Ft illetve % | 40 | 2,87 | 19,80 | 23,47 | 19,34 | 10,80 | 9,88 | 18,77 | ||
A "reggeli ital" megjelenése: 2000-ben a fogyasztói árat 9 %-kal meghaladó tej áremelés, ezt követi az olcsóbb reggeli ital. | ||||||||||
A reggeli ital egészségi károkat okoz és csökkenti a természetes tej iranti keresletet, majd további termelői tejár csökkenést idéz elő. |
Magyarországra érkező külföldi tehergépkocsik útadója | 2002.III.9. | |||||||
Év | Tehergk | Útadó* | Ft/ECU, | Fizetendő | Fizetett | Meg nem | Meg nem | Fize- |
ezer | Ft/tkm | Ft/EUR | útadó | útadó** | fizetett | fizetett | tendő | |
darab | milliárd Ft-ban | M.EUR | M.EUR | |||||
1989. | 363,1 | 65,07 | ||||||
1990. | 441,0 | 80,48 | ||||||
1991. | 588,0 | 92,70 | ||||||
1992. | 773,2 | 3,00 | 102,10 | 23,2 | 2,0 | 21,2 | 208 | 227 |
1993. | 668,5 | 3,16 | 107,50 | 21,1 | 2,0 | 19,1 | 178 | 196 |
1994. | 778,7 | 3,67 | 124,78 | 28,6 | 2,0 | 26,6 | 213 | 229 |
1995. | 872,5 | 4,78 | 162,65 | 41,7 | 2,0 | 39,7 | 244 | 256 |
1996. | 947,8 | 5,62 | 191,15 | 53,2 | 2,0 | 51,2 | 268 | 278 |
1997. | 1098,4 | 6,20 | 210,93 | 68,1 | 2,0 | 66,1 | 313 | 323 |
1998. | 1180,6 | 7,08 | 240,98 | 83,6 | 2,0 | 81,6 | 339 | 347 |
Össz. | 4099,3 | 246,6 | 8,0 | 238,6 | 1164 | 1204 | ||
*1992-ben 3 Ft/tkm, utána ECU illetve EURO árfolyam változással valorizálva, az 1991. évi LXXXII.törvény | ||||||||
és 1994.évi I. törvény szerint, amelyek tartalmukban az úthasználati díj összegét jelentik. | ||||||||
** Részben becslés, sok éves átlag alapján. | ||||||||
Az útadó számítás alapja:25 tonna, 400 km és valorizált útadó | ||||||||
Az országba belépett külföldi rendszámú tgk ezer darab, KSH évkönyv szerint |
Brüsszel, 2002.03.12.
Beatrice Schell
igazgató részére
az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség
Brüsszel
Tisztelt Hölgyem,
Örömmel válaszolok Wallström környezetvédelmi főbiztos asszonynak címzett levelére, amely nemrég jutott el hozzám, és amely a az Európai Közösség és a Magyar Köztársaság közötti árufuvarozási megállapodással (Tranzit Megállapodással) kapcsolatos.
A kétoldalú megállapodások vonatkozásában pontatlan az a megállapítása, hogy a jelenlegi Tranzit Megállapodás alapján történő hatályban maradásuk megnehezítené az illetékek bevezetését a nehéz tehergépjárművekre. Éppen ellenkezőleg, a Megállapodás 8. cikke kimondottan előirányozza annak a lehetőségét, hogy a szerződő felek megemeljék az útdíjakat vagy bármilyen más illetéket a közúti infrastruktúra használatáért. Ez a lehetőség megfelel a használó fizet elvnek. Az útdíjaknak és illetékeknek azonban meg kell felelniük a közösségi jogszabályoknak.
A 8. cikk 5. szakasza – az Ön állításával ellentétben – nem vonja kétségbe a fent említett lehetőséget. A gyakorlat, amit a 6. cikk 2.h pontja megerősít, és amely szerint a használati engedély mentes mindenfajta adó és díj alól, egy általánosan elfogadott gyakorlat a közlekedési ágazatban. Valójában az a célszerű, ha a fuvarozó az infrastruktúra használatáért fizet és nem az engedélyért.
A Megállapodással a két szerződő fél elő kívánja segíteni a gazdasági fejlődést és integrációt, valamint a kereskedelmi kapcsolatokat és a belső piac működését.
Tisztelettel:
Dirk Van Vreckem
főosztályvezető
Európai Bizottság
Energiaügyi és Közlekedési Főigazgatóság
Szárazföldi Közlekedési Igazgatóság
Közúti és Belvízi Közlekedési Főosztály