vissza a főoldalra * vissza az igenre felhívók előlapra

A nyilatkozat a következő honlapról lett átvéve:

http://www.kettosallampolgarsag.hu/index.php?name=ceginfo&database=nyilatkozatok

2004 november 24.

Felhívás a népszavazás nemzeti egészségügyi vonatkozásai ügyében

A kettős népszavazás kérdései (mindkettő!) a magyar nemzet egészségéről szólnak. Az egyik főként a már betegek testi egészségének gyógyításáról, a másik kérdés inkább a határainkon belül élők lelkének jelen állapotáról, és a magyarok teljes közösségének egészségesebb vagy betegebb lelki és testi jövőjéről, akár megmaradásáról is szól.

Az ország választópolgárainak célszerű figyelemmel lenniük arra a komoly veszélyre, hogy a magyar nemzet összetartozásának érzését mind az anyaországban élők, mind a határainkon kívül élő magyarok tekintetében súlyosan veszélyeztetné, ha a 2004. december 5 i népszavazáson olyan döntés születne, amely megkérdőjelezné a nemzet háborús kényszerintézkedések következtében egymástól elrekesztett részeinek lelki közösségét.

Egy ilyen döntés semmit nem érővé fokozná le Alkotmányunk egyik – üzenetét tekintve – értékes kötelezettségvállalását, mely szerint a Magyar Köztáraság felelősséget érez a határain kívül élő magyarok sorsáért, és előmozdítja a Magyarországgal való kapcsolatuk ápolását.

Egy kedvezőtlen döntés a magyarság egészére ható, felbecsülhetetlen mértékű lelki következményei révén mind a belföldi, mind a határainkon túl élő honpolgárok igen jelentős hányadát súlyos lelki megrázkódtatásnak, kiterjedt, akár állandósuló családi drámáknak, meghasonlásnak, önértékelési zavarnak tenné ki, és ezáltal – közvetve – a testi egészségben is megnyilvánulóan, népegészségügyi szinten is világosan kimutatható válsághelyzetet okozhatna.

Dönthetünk azonban közösségünk megerősítéséről is!

Felkérem az ország felelős döntéshozóit, különösen az ország kormányfőjét, és minisztereit, hogy – az említett népegészségügyi következményekre is tekintettel – a továbbiakban tartózkodjanak attól a tevékenységüktől, amellyel (az Alkotmánybíróság 52/1997. sz. határozata értelmében is) akadályozzák a választópolgárokat az Alkotmány 2. § (2) bekezdésében meghatározott népszuverenitás közvetlen hatalomgyakorlási módjának legmagasabb rendű formája, a kötelező erejű népszavazás gyakorlásában.

A kormánynak nincs olyan alkotmányos, törvényes joga, amely alapján népszavazáskor befolyásolhatná a választópolgárok döntését, sőt köteles tartózkodni annak megzavarásától és eredményének meghiúsításától.

A közbizalom maradékának megőrzése céljából jobb lenne, ha félrevezető befolyásolás helyett inkább miniszterelnöki illetve miniszteri esküjükhöz hűen tevékenykednének:

„… esküszöm, hogy hazámhoz, a Magyar Köztársasághoz és annak népéhez hű leszek; az alkotmányt és a jogszabályokat megtartom és megtartatom; (…)”

Az Alkotmány szerint pedig a Kormány két elsőrendű kötelezettsége, hogy

- védi az alkotmányos rendet, védi és biztosítja a természetes személyek, a jogi személyek és a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek jogait;

- biztosítja a törvények végrehajtását;

Budapest, 2004. november 24.

Pós Péter,

az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége (ABOSZ) elnöke,

a Nemzeti Egészségügyi Tanács tagja

Vissza az oldal tetejére