vissza a főoldalra *
Szavazni feltétlenül,
de csak amiről értelme van
Kedves László! Hopp!
Belementél a csőbe.
" Vissza kell utasítanunk, hogy a nemzeti ellenállási mozgalom
demokráciaellenes lenne, hogy a nép akarata ellenére próbálna meg hatalomra
kerülni. "
Habár írásod tömör, világos, és nyilvánvaló, hogy sem kóbor, sem bolhás sem
egyéb kutyák veletek nem fognak kiállani nyílt vitára, de azért lássuk be,
hogy a korlátlan népszuverenitású demokrácia ideája és a demagóg dobálózás
vele a lehetséges legembertelenebb szélhámosság, amit jobb és baloldalon a
kétségtelenül olvasott alkotmánybírókig bezárólag nagyon sokan a
gondolkodás- és politika-pótlás legjobb módszerének tartanak.
Holott ez az álpolitika az emberiség veszélyeztetése szűkebb és tágabb
körben egyaránt.
Nem lehet bármilyen társadalmi kérdésről szavazni. Ezt csak azok nem tudják,
akik szellemi szögesdrót mögött nőttek fel, akár a rabok, akár az őrség
barakkjában. Onnan úgy tetszett, hogy ahol szavazással, konszenzusos
döntéssel és hasonlókkal kormányozzák magukat emberi csoportok, ott
kalasnyikovba vagy szögesdrótba való fárasztó kapaszkodás helyett csak
emelgetik az üres kezüket, és mégis megy minden a maga rendjén. Ezzel a
látszólagos kézemelgetéssel akarnak visszaélni vagy ezzel nem tudnak élni
sem az őrség sem a fogva tartottak barakkjaiból származók.
A szavazás erejének sok csínja-bínja van (és itt nem a csíntalan szóra
emlékeztető névvel akarok játszani). Ugyanis áhított vita partneretek olyan
barakkból jött, ahol szavazással akarták eldönteni, hogy mérgező-e a
Syladecor. Emlékeztek? 1988-ban az MSZMP KB kísérletezett ezzel
a valóság-átalakító feladattal (jó volna, ha valaki a jegyzőkönyvet, vagy
legalább a Népszabadság cikket kibányászná valahonnan). Aztán hagyták az
egészet, nem csiszolták tovább Micsurint megszégyenítő, egyébként a szó
obskurus értelmében mágikus primitív próbálkozásukat. A Syladecor pedig máig
mérgező. Vajon ha nincsen rendszerváltozás, ma is mésként írják az újságok?
Miről nem lehet szavazni? Vegyünk néhány evidens példát.
- A fizikai törvények megsértését nem
lehet szavazással elérni (szavazással nem lehet elérni, hogy az alma felfelé
essen az ég felé az ágról, és ne a földre a fa tövébe).
- A biológiai törvényeket nem lehet
pusztán szavazással megváltoztatni, különben elég volna kimenni a búzatábla
szélére nyár derekán és megszavazni, hogy mégse búzát, hanem inkább
kúthűvös ízletes dinnyét teremjen.
- A társadalmi ügyekben sem lehet a
szavazást fenntartás és ész nélkül használni. Erről a teljesség igénye
nélkül adnék ízelítőt alább:
A múltat nem lehet szavazással
átalakítani. A jelent sem lehet szavazással átalakítani, egy szavazástól még
nem leszünk sem néger eszkimók, sem penészes lejárt ételeken egészségesen
megélő társadalom. De finomítsunk tovább, szűkítsük a fókuszt.
A társadalom több generációs. Szebben és
szűkebben fogalmazva (mert most a magyarságról van szó főként) a nemzet
többgenerációs entitás. Tehát semmilyen
olyan ügyben nem lehet demokratikus (intelligens, épeszű) szavazást tartani,
ami nem egy generáción múlik!
Ezzel le is szűkült a szavazósdi
tárgyköre. Aki tehát meg akarja szavaztatni a társadalmat, a nemzetet
olyasmiről, ami nem egy alkalmi szavazás résztvevőinek belügye, hanem
például egy nemzet hosszabb távú létét érinti a szavazás résztvevőinek
nehezen áttekinthetően, az könnyen demagóg módon az úgymond demokratikusan
megszavazott ön-genocidiumba lökdösheti a társadalmat. Ebből következően az
az úgymond "disznó alak", aki nagy nyilvánosság egyoldalúságával visszaélve
azt mondja, hogy demokratikusan lehet szavazni bármiről, és aki ebből az
egyszerű ám veszedelmes szemléletből táplálkozva felelősségérzet nélkül, gát
nélkül dobálózik az antidemokratikus jelzőkkel (például az úgymond
radikálisok felé).
Nehéz itt a helyes mértéket és különbség
tevést megtalálni. A politikai térfél minden szegletében. A magát a jobb és
nemzeti és keresztény meg konzervatív meg hasonló értékrendek udvarába
telepítő politikai erőkkel az a legnagyobb probléma, hogy nem is érzik a
hiányát sem az eligazodó képességüknek. A buták magabiztosságával vezetik rá
az országot a legkülönfélébb aknamezőkre a maguk ál-kalauz mezében (legutóbb
például a piszkos munkát "majd a baloldal elvégzi nevezetű
marhaságtelepre").
Miről nem volna szabad szavaznunk még a
lehető legdemokratikusabban sem? Például
nem lehet demokratikusan szavazni az alapvető erkölcsi értékektől való
elszakadásra a politikában - bármilyen indokkal. Ez nem
csak Mikulás-mese. Ez az alkotmányosság lelke. A mechanikus jogi és
gazdasági szerkezeteket legvégül mint kétségtelen eszközt erkölcsi kontroll
alá kell helyezni. Ez a történelmi alkotmány kortól független eszmeisége. Az
is veszedelmesen viselkedik, aki ezt a lényeget leegyszerűsíti színes
díszruhákra, de az is, aki csak csali-mesét lát benne (holmi nyilvánvaló
átverést, ahogyan a XX. században tették).
De fordítva is igaz a dolog.
Nem lehet szavazni végső soron semmiféle matematikai,
logikai képtelenségre társadalmi kérdésekben. Tehát
kóborló emberkék megszavazzák például hulla magabiztosan, hogy a 2+2=73, és
ezt érvényesíteni próbálják gátak, gépek, statikai egyenletek, pénzek
igazságos számítgatásában, abból még akár hulla bizonyosság, halál is lehet.
Nagyon oda kell figyelni, hogy miről érdemes, miről lehet egyáltalán
értelmes dolog szavazni.
Az a legnagyobb baj talán a
rendszerváltásban, hogy ezt a tanulási folyamatot nem kalkulálta be semmi
jelentősebb politikai erő. Mindenki egyből helyből akart okos lenni. Az
ilyen-olyan Hírtv vezérszónoka csak úgy könyékből radikálisozik. Innen lehet
tudni, hogy van közös nevezője a másik oldallal (a radikálist mondják ők is
indulatszóként például a ragyás helyett, kicsit elnézték a szótárat), de még
sem adja fel magát teljesen a Hírtv, mert az antiszemitázást a túloldalnak
hagyja meg. Ő csak antidemokratikusozik. Hogy az összefüggések
felrajzolásához, az értelmes társadalmi párbeszédhez szükséges koordináták
16 éve nem készültek el, senkit sem zavar (pontosabban őt sem zavarja).
És akkor még csak az általánosságnál
tartunk.
De vegyünk legalább egy konkrét dolgot.
Az alkotmányos igazságokról nem lehet
szavazni. Nem a szavazástól függenek. A pálfordult életű
Sólyom elvtárs is érezte ezt, és a láthatatlan alkotmány kifejezést próbálta
belopni a köztudatba. Minden magyarázat, előkészítés nélkül. Ki is kopott
onnan. Pedig volt értelme valamicske. Ha jószándékot tételeznénk fel
mögötte, akkor azt kellene mondanunk, hogy félt kiejteni száján, hogy
történelmi alkotmányos tételek, hogy szentkorona igazsága stb. Ha mi sem
akarunk szellemileg nála sokkal erősebbnek tűnni, akkor legalább alkotmányos
evidenciákról beszéljünk. Ne láthatatlanról, mert zavaróan idegen kultúrából
származónak és szükségtelenül primitívnek tűnik a "láthatatlan" szó
használata ebben az összefüggésben, amolyan ügyetlen szakszó fordításnak.
Minden bizonnyal nemcsak az őrök
barakkjaiban nevelkedetteknek vannak tanultsági, műveltségi hiányosságai,
hanem a rabok, az őrzöttek barakkjaiból származóknak is. Kényszerűen. Ilyen
fogyatékossággal barátkozni kell, ha valaki élni akar a láger-tábor után.
Hanem akit zavar ez a helyzet, és az a helyes, ha zavarnak minket a
fogyatékosságok, azok igyekezzenek a lényeget felszínre emelő
fogalmazásokra. Erkölcsileg helyeset sem lehet érvényesíteni
félreértelmezett szóvarázslással. Egyrészt tehát az
alkotmányos alapigazságokról aki szavazni akar, az hülye bármelyik oldalt is
gyarapítsa nagy hangon (kb mint aki a Syladecorról szavazgatott
nagy lelkesen) -
másrészt viszont aki pedig a
történelmi alkotmányra hivatkozva akar megkerülni "demokratikus"
szavazásokat, és magának így előnyt kovácsolni, az legalább olyasmit készül
művelni, mint a syladecorosok. És
ezután már csak tisztázni kell, hogy mi az evidencia, amiről értelmes ember
nem szavaz, és mi az, amit másként eldönteni erőszak volna.
Aki az alkotmányos alapigazságokat
megismerve nem akar szavazni például egy nemzetgyűlésen az alkotmányos
szellemiségre támaszkodó törvényekről, intézményekről, az vagy szintén hülye
vagy rosszhiszemű sanda alak, aki spekulánsként úgy sütögeti a kenyerét,
hogy több vasat tart a tűzben, jobb meg baloldalit egyaránt (vagy akár csak
jobboldalit), de ettől neki tisztelet önmagában nem jár.
Természetes, hogy kell szavazni,
hogy ki irányítsa az országot, a várost, a falut.
De csak, ha értelme van, csak ha nem csalárd
megtévesztési színjáték a szavzósdi, azaz csak ha a szavazók "élő politikai
közösséget" alkotnak két szavazás között is. Tehát senki
sem szavazhat vagy szavaztathat meg semmiféle diktatúrát, semmiféle
gonoszságot, semmiféle hülyeséget. És ha csintalanságból valaki mégis
ilyesmire bújtogatna, akkor a neve sem lehet mentség. Úgyhogy beszéljünk
csak arról, hogy kóbor ritterek szavával vigyázni kell. Mert ha neki a
gúnyolódó radikálistázó meg antidemokratistázó megbélyegzés fontosabb téma,
mint hogy szavazatégetők vannak hatalmon (nesze neked szavazatégető
demokrácia mézes-szavú állam meg párt elnökökkel), és őt a szavazatégetés
nem teszi radikalistává, akkor ő egy .......... [ezt tessék kitölteni ízlés
szerint].
elnézést a bonyolult fogalmazásért és
kéretlen hozzászólásért.
Minden jót
FÁ
-------------------------------------------------
-----Original Message-----
From: Abu Ramlah alias Juhász
László [mailto:timerider@freeweb.hu]
Sent: Tuesday, December 19, 2006
7:31 PM
To: Sándor Csintalan
Cc: trianon@yahoogroups.com;
nemnemsoha@inforum2.externet.hu;
magyarjelen@yahoogroups.com;
Lelkiismeret'88;
hadiosveny@yahoogroups.com
Subject: Kihívás - Kóbor
kutyának!
Importance: High
Kihívás - Kóbor kutyának!
Csintalan Sándor - közismert becenevén, Kóbor Kutya, 2006-12-19.-én nyílt
támadást intézett a nemzeti radikalizmus, a NEM, Nemzeti Ellenállási
Mozgalom, különösen a Lelkiismeret88 csoport, Toroczkai László, a Mi Magunk
mozgalom ellen. A támadást, jól érezhetően támogatták meg megfelelően
kiválasztott telefonálók is. Eddig ezzel a trükkel a szoclib médiában
találkozhattunk. Minden tiszteletem ellenére, Kóbor Kutya ezen eljárása
nemtelen, ugyanis az általa támadottaknak nincs megszólalási lehetősége, nem
is védekezhetnek az igaztalan vádak, hazug rágalmak ellen. Nem kérdőjelezem
meg Csintalan jó szándékát, nem nézem, hogy honnan jött, mert nem ez számít,
ám ha igazán becsületes, és nem gyáva, akkor kiáll állításai mellett és
vállalja a nyilvános vitát a megvádoltakkal.
A kérdés nem személyes, bár nagyon durva, személyiséget sértő támadásokat
kaptunk, nem is először Kóbor Kutyától. Nos, azt javasoljuk a Kóbor
Kutyának, álljon ki a farkasokkal, azaz vállalja a nyilvános vitát a saját
szalon ellenzékisége és a radikálisok között. Akár én magam is bármikor
kiállok vele vitázni, és én hozzá hasonló, vén kövér és kopasz disznó
vagyok, mint ő is, de akár Kocsis Imre a Lelkiismeret88 csoport vezetője,
vagy Toroczkai László, a Mi Magunk mozgalom vezetője is vállalja a vele való
vitát, akár külön-külön, akár együtt, akár társakat is maga mellé hívhat,
tetszése szerint a szellemi párbajhoz. Természetesen tetszése szerint ez a
párbaj lehet bárhol, bár célszerű lenne, ha a Hírtv-ben zajlana, ott, ahol a
súlyosan sértő kijelentései elhangzottak.
Vissza kell utasítanunk, hogy a nemzeti ellenállási mozgalom
demokráciaellenes lenne, hogy a nép akarata ellenére próbálna meg hatalomra
kerülni. Szó sincs erről, pusztán arról, hogy a nemzeti
radikálisok, melynek pártjait és szervezeteit a hatalom titkosszolgálati
módszerekkel szétverte, megelégelték a Fidesz sehová sem vezető, langyos
politizálását, és valódi fordulatot, igazi rendszerváltást akarnak. Ezért
indult meg, az Erkölcs Forradalma. Ez a békés, polgárjogi harc, amelynek
célja az értékrend helyreállítása, igazán veszélyezteti a hatalmat. Mivel
nincs rá módjuk, hogy az egyre erősebb népi ellenállást törvényes
eszközökkel elfojtsák, nem akarnak belőlünk mártírokat sem, ezért egyenként
akarnak bennünket levadászni, ellehetetleníteni, diszkreditálni, és ehhez
asszisztál a Fidesz és médiája, jelen esetben Kóbor Kutya, Csintalan Sándor
is. Nemtelen és személyeskedő vádak, pletykák helyett vitázzanak az érvek.
Mi is személyeskedhetnénk, szemére vethetnénk Kóbor Kutyának, honnan
kóborolt el, hol lett kivert kutya, nem tesszük, mert valljuk, hogy a
szellemnek, az értékeknek, gondolatoknak kell csatáznia, méghozzá egyenlő
feltételek mellett, tisztességesen, és ez lehet a demokrácia alapja. További
nemtelen támadások helyett, álljon elébe Csintalan a nyilvános vitának, ha
már annyira hisz a demokrácia elveiben, akkor legyen bátorsága hozzá, hogy
alattomos pletykák helyett érvekkel vitázzon. Minden olyan esetben, amikor
valami újabb sértő kitétel hangzik el Csintalan műsorában a nemzeti
ellenállási mozgalommal kapcsolatban, meg fogom ismételni ezt a kihívást,
amit, ha nem fogad el Sándor, akkor nemcsak kóbor, de gyáva kutya is.
Juhász László
3145 Mátraterenye
Kossuth Lajos út 167
06-30-290-5655
Vissza az
oldal tetejére